Τετάρτη, 27 Ιουνίου 2007

Το καλοκαίρι έφτασε... Ας προσέξουμε τη διατροφή μας

Το καλοκαίρι "μπήκε με άγριες διαθέσεις", η θερμοκρασία έχει χτυπήσει κόκκινο - ευτυχώς λένε οτι θα δροσίσει- και με τη διατροφή μας τι γίνεται;
Σήμερα κιόλας ας θέσουμε το θεμέλιο λίθο για μια υγιεινή διατροφή, που όμως θα μας βοηθήσει για την απώλεια...ορισμένων κιλών.
* Η θερμική αξία μιας δίαιτας δεν πρέπει ποτέ να είναι λιγότερη από 1000-1200 θερμίδες ημερησίως για να μην προκαλέσει οποιαδήποτε προβλήματα υγείας και για να μην είναι η απώλεια βάρους προσωρινή.
* Επιδιώκετε μείωση βάρους κατά ½ -1κιλό τη βδομάδα.
* Τρώτε μικρά και συχνά γεύματα για να διατηρείτε το αίσθημα του κορεσμού και για να βοηθάτε το μεταβολισμό σας.
* Πίνετε 7-8 ποτήρια νερό την ημέρα.
* Καταναλώνετε όχι περισσότερο από 1-1½ κουταλάκι αλάτι την ημέρα ή μην προσθέτετε περισσότερο από αυτό που υπάρχει στο μαγείρεμα (εκτός αν διευκρινιστεί διαφορετικά από τον κλινικό διαιτολόγο ή γιατρό.
* Αφαιρείτε το ορατό λίπος από κρέας πριν να μαγειρευτεί και αποφεύγετε τα τηγανητά ή λαδερά φαγητά.
* Προτιμάτε τα χόρτα σας βραστά και δίνετέ τους γεύση με μπαχαρικά και καρυκεύματα.
*Τρώτε ΠΟΙΚΙΛΙΑ τροφών από όλες τις ομάδες τροφών (ψωμί/δημητριακά, κρέας/ισοδύναμα, γάλα, φρούτα, λαχανικά, λάδι) σε λογικές ποσότητες.
* Μη μεταπηδάτε γεύματα και προγραμματίστε τα γεύματά σας σύμφωνα με την καθημερινή σας ρουτίνα.
* Αποφεύγετε τις αυστηρές δίαιτες ή μόνο δίαιτες (ένα είδος φαγητού) ή ολιγοήμερες δίαιτες.* Όχι περισσότερο από 2-3 καφέδες την ημέρα.
* Τρώτε το τελευταίο γεύμα 3-4 ώρες πριν τον ύπνο.
* Ζυγίζεστε μια φορά μόνο την εβδομάδα (μην γίνεστε αιχμάλωτοι της ζυγαριάς).
* Προτιμάτε τα γαλακτοκομικά σας προϊόντα να είναι αποβουτυρωμένα.
*Ακολουθήστε ως πρότυπο διατροφής την πυραμίδα υγιεινής διατροφής και το μοντέλο του πιάτου όπου το μισό του πιάτου σας να αποτελείται από λαχανικά (ωμά ή μαγειρεμένα ) , το 1/4 του πιάτου από αμυλούχες τροφές (πατάτα, ρύζι , μακαρόνια, ψωμί, όσπρια) και το 1/4 του πιάτου από πρωτεϊνούχες τροφές (κοτόπουλο, ψάρι, κρέας, γαλακτοκομικά προϊόντα, αυγά, όσπρια /σόγια).
Αν θα τηρήσουμε τις οδηγίες;
Ειναι δύσκολο, αλλά μπορούμε να προσπαθήσουμε.
Η σωστή διατροφή είναι το Α και το Ω της υγείας μας μαζί με τη σωματική άσκηση.
Είναι καλοκαίρι!

Δεν υπάρχουν σχόλια: